femmes logo

Posilování doma: jednoduchá sestava cviků pro začátečníky

23. 2. 2023
sestava cviků pro začátečníky

Obsah

Posilování doma je skvělý způsob, jak zlepšit svoji fyzickou kondici, posílit svaly a zlepšit celkovou pohyblivost. Není třeba investovat do nákladného vybavení, stačí jen pár základních cviků, které lze snadno provést v pohodlí svého domova. V tomto článku vám představíme jednoduchou sestavu cviků pro začátečníky, které vám pomohou získat silnější a pevnější tělo.

Jednoduchá sestava cviků pro začátečníky

  1. Dřepy (Squats) – stojte s nohama na šířku boků, ruce můžete mít na bocích nebo před sebou. Pomalu se snažte sklonit dolů tak, aby vaše stehna byla téměř vodorovně s podlahou. Následně se vraťte do původní polohy.
  2. Kliky (Push-ups) – lehněte si na zem a umístěte dlaně pod rameny. Poté se pomocí rukou zvedněte a spusťte se zpět na zem. Pamatujte si, že by celé vaše tělo mělo být během cvičení rovné a zpevněné. Jednodušší variantou je provést cvik na kolenou.
  3. Výpady (Lunges) – stojte s nohama na šířku boků a krokem se přesuňte jednou nohou dopředu. Pokrčte koleno a snažte se, aby vaše stehno bylo téměř vodorovně s podlahou. Následně se vraťte do původní polohy a opakujte s druhou nohou.
  4. Boční prkno (Side plank) – položte si ruce na zem a zvedněte se na předloktí jedné ruky a strany chodidel. Držte tuto pozici tak dlouho, jak vám to půjde, aniž byste prohýbali záda.
  5. Klasické zvedání nohou (Leg Raises) – položte se na záda, ruce položte podél těla a nohy narovnejte. Pomalu zvedejte nohy nahoru, dokud nedosáhnou kolmice k podlaze a následně je pomalu spusťte dolů.

Tipy a rady

Důležité je pamatovat na správnou techniku provedení každého cviku a přizpůsobit je svému individuálnímu tempu a fyzické kondici. Pokud začínáte s cvičením, je důležité cvičit pravidelně a postupně zvyšovat intenzitu a počet opakování. Vždy dbejte na to, abyste měli zpevněný střed těla a neprohýbali se v zádech.

Nakonec je důležité mít na paměti, že cvičení by mělo být součástí zdravého životního stylu, který zahrnuje také zdravou stravu a dostatek odpočinku. Pokud máte zdravotní potíže nebo jakékoli obavy ohledně cvičení, je vhodné se poradit se svým lékařem nebo profesionálním trenérem.

Závěr

Posilování doma může být skvělou alternativou pro ty, kteří nemají možnost navštěvovat fitnes centra nebo sportovní kluby. S použitím jednoduchých pomůcek, jako jsou činky, expandéry nebo kettlebelly, lze sestavit rozmanitou a účinnou tréninkovou rutinu, která vám pomůže dosáhnout vašich cílů.


Mohlo by vás také zajímat:

volný čas
Femmes.cz – Copyright © 2024
magnifiercross